13 SEPTEMBER 2010

Har inte hunnit med att blogga riktigt.

Iallafall så i Fredags 10/9-10 åkte jag och Alicia till Haparanda.
Vi kom dit sent på kvällen och hade bokat ett rum på Cape East.
Ett jättemysigt hotell som lyste lila/blått.
I receptionen/baren(?) var det supermysiga soffor och en kille satt och spelade piano och sjöng.
Såå himla mysigt.

Vi fick rum 236 och packade upp lite, lekte med barbie, tittade lite tv och somnat gott :)
Alicia tyckte det var hur mysigt som helst!

När vi vaknade vid 6 (enligt min klocka) så låg vi i sängen och tittade lite barnprogram.
Sen hoppade vi i duschen, sminkade oss, fixade håret och klädde på oss.
Sen gick vi och åt frukost.
Vid 9.30 packade vi ihop och skulle gå och checka ut.
Då råkade jag titta på Alicias telefon. 8.30! Min klocka gick alltså efter finsk tid medan hennes gick efter svensk!
Så IKEA öppnade inte förrän om 1,5 timme..
Och vi hade varit vakna sen 5!
Vi fortsatte mysa på rummet och strax efter 9 RIKTIG tid checkade vi ut och åkte mot IKEA.
Först gick vi då på IKEA och hittade lite småprylar, sen gick vi på skopunkten och hittade ett par skor till mig.
Sen for vi på leklandet och lekte, och godisaffären och barnens hus.
Sen rullade vi hemåt och när vi kom till Gällivare beställde vi pizza och for till fammo som fyllde år.
Skriver mer en annan dag. batteriet slut i datorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0