5 AUGUSTI 2010

Har inte riktigt tid att blogga just nu.
Ska hitta på massa kul med barnen här hemma när de e lite trist väder.
Kanske vi gör iordning lekrummet ;)
Nåja vi ser ju.

Jag måste bara berätta om min prins Samuel!
Igår var det finväder så vi var ute hela dagen.
Vi gick till mommo kring lunchtid och dom badade ute i en stor balja och sen åt vi lunch ute.
Köttfärslimpa och potatismos.
Och mellanmål också :) Dingtunakaka och tranbärsjuice.
Iallafall när man badar har man ju inte blöja på sig.
Så jag satte aldrig på nån blöja på prinsen.
Vi kom hem och han fortsatte vara utan blöja.
Kissade när han behövde osv.
Han drack väldigt mycket till maten.

Sen eftersom jag varit så duktig och städat igår medan gubben klippte gräsmattan så sa han att jag fick ha hela kvällen för mig själv och fixa med hemsidan eller vad jag nu ville göra.
Han tog nattningen av alla barnen (förrutom Sebbe som somnade redan vid köksbordet som vanligt haha).

Samuel och dom andra sov gott och vaknade imorse och nu vid 9 ser jag att Samuel råkar kissa ner sig!
Han har alltså sovit UTAN blöja utan att kissa. (Han har iofs inte kissat på nätterna på ett bra tag. Sebbe gör också sällan det, det är på morgonen det kommer).
Vi satte nya kalsonger på honom men han gillar inte såna med "ben" längre så han fick låna ett par rosa trosor av Alicia.
Måste gå och inhandla nya kalsonger. Hoppas jag hittar några med nå bilar på så det blir roligare ;)

Och så måste jag berätta om när jag skulle somna inatt.
Ögonlocken faller igen och sen öppnar jag ögonen och tittar på täcket! (Har alltid täcket upp till ögonen)
Alldeles på kanten vid mitt huvud kryper en STOOOR spindel!
Var rätt mörkt i rummet så jag är glad att jag har ficklampa i telefonen när jag var tvungen att jaga den över hela sängen.
Shit vad snabb den var!
Gubben undrade varför jag slängt ut min korsordstidning inatt. Haha jag vägrade ta in den. Slängde ut spindeln med hela tidningen och sen hade jag jättesvårt att somna!

Nu hänga tvätt och slå igång en till maskin och sen göra nåt mer med ungarna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0