27 AUGUSTI 2010

Jag vet att jag varit dålig på att uppdatera på senaste.
Jag har haft massor att göra och knappt tid för datorn.
Och jag har blivit en superduperduktig hemmafru!
Jag hinner med en massa massa grejer (fast finns mer som måste vänjas in för att få det helt perfekt förstås).
Tvättkorgen svämmar inte längre över av tvätt. Det hinner bli max 1½ maskin och det kan köras efter varann och få plats att hängas upp så det är lugnt det. Har insett att jag faktiskt KAN få lata en dag utan att huset går under för det.
Jag vet inte var all ny energi kommit från!
Visst är det lite trist att inte hinna sitta ner och surra på msn en stund när bebis sover men äh, jag har gratis sms så jag kan smsa folk istället så blir jag inte så lat av att jag sitter vid datorn.
Smsa kan man ju faktiskt t o m medan man tömmer diskmaskinen. (Som förövrigt numera går på kvällarna när jag plockat undan efter sista måltiden).
Jag har ännu inte fått in EXAKTA mattider här hemma men det skiljer kanske 1 timme som max och det beror på hur jag hinner med Sebastian och så. För just nu håller han dessutom på att få tänder = jättefamnig, snorig och ledsen..
Gubben jobbar eftermiddag nu..

Ja vart ska jag börja berätta?

Min morfar kom ju på besök (han bor i Skåne) natten mellan 10-11 augusti.
Han stannade ända till 25/8 :)
Min morbror var förstås också här men han sov i mommos husvagn.
Men jag har kanske berättat det innan men skit samma.
Jag och moffa gjorde iordning en fontän här på gården. Med belysning :)
Blev jättefint fast vi måste ju gräva upp den snart.

På fredan 20/8 var det tänkt att jag och gubben skulle åka till luleå över dagen bara vi två.
För att handla presenter till prinsessan och fira vår 10årsdag som då egentligen var den 18/8.
Blev inte så eftersom vi inte har så himla lätt att ha barnvakt till barnen. (Vi har svårt att fråga nån och de gånger vi frågat har dom varit upptagna med annat).
Ja iallafall så fick Alicia följa med mommo, dodo och kenneth till Finland över dan.
Hon hade haft det jätteskoj!
Och jag och mina pojkar (den stora också) var och storhandlade och köpte presenter till prinsessan.

Moffa sa nånting som verkligen stämmer.
Jag har städat och rensat som en tok hela förra veckan..
Och 23dje satt moffa i soffan medan jag försökte få undan det sista och så sa han "Jag ser ju att du städar och städar hela tiden. Men det ser fortfarande likadant ut!"
Ja jag hade 3 galningar som drog fram fortare än jag hann städa undan här i tvrummet medan moffa såg på.
Så är det jämt men det tänker man inte på.
Han menade förstås inget illa med att jag e dålig på att städa eller så om nån trodde det (vet nämligen att vissa tänker så negativt direkt om nån skulle säga så till dom). Han förstod att det var stökigt helt enkelt.

24/8 fyllde Alicia 5 år!
Tiden går så grymt fort!
Ja den dagen hade jag mycket tankar i huvudet.
Det är våran dotters femårsdag!
Men samtidigt är det ju fem år sen mamma dog.
Alicia ville prata massor om det och det fick hon förstås göra.
Jag kan än idag tänka "oj jag måste ringa mamma och berätta.." och sen kommer jag på att jag inte kan det längre..
Ja jag hade verkligen behövt henne vissa dagar. Saknar henne så enormt mycket!
Tänk om hon hade fått vara frisk och leva. Hon och Alicia är väldigt lika varann till sättet.
Ja ibland till utseendet också.
Dom skulle säkert gå hand i hand på stan med deras gemensamma speciella klädstil och egna vilja.
Det är också en fråga som Alicia ställer ofta.. "Varför dog mormor samma dag och samma tid som jag föddes?"

Nåja iallafall över till kalasandet.

Vi ställde klockan 6.30 (barnen hade somnat sent så då brukar inte Alicia iallafall vakna tidigt) för att hinna fixa iordning och väcka prinsessan.
Klev upp och var såklart jättesega men så hörde vi fnitter och småprat i sovrummet.
Nåja hon stannade i sängen iallafall ;)
Så vi kom in med tårta och sjöng för henne och hon låtsades sova :p
Samuel hade tydligen hoppat ner från sin säng och väckt henne (hon sov på madrasser eftersom vi tagit upp hennes säng som moffa lånat).
Så fick hon tårta och saft på sängen (hon vill alltid ha det men de e Samuel som vill smaka haha).
Sen fick hon en present med en Barbie-handduk i. Hon hoppade i duschen och fick sen öppna ett till paket. Det var en rosarandig klänning som det står "Rockabilly Love" på har jag för mig..
Efter ett tag fick hon öppna en tredje present. Det var en Barbie som man kan måla klänningarna till (med vatten då. Fanns stämplar, spray med figurmallar och pensel).

Sen kom mommo och kenneth och dodo kring 7.50.
Moffa klev också upp då.
Av mommo, kenneth och dodo fick Alicia en flytväst och 500:- (på fredan 20/8 när dom var till Finland var dom ju även till Vanja och Palle och dom och hon fick då 100:- av Vanja)
Dom skulle flyga från Kiruna ner till Stockholm för Jorma (min moster Nettis gubbe) fyller 50 så de ska firas det var därför dom kom så tidigt.
Dom hade även med sig fikabröd och chips.
Av moffa fick hon ett par rosa coola byxor i storlek 116 och en lila ballerina-tröja i storlek 122. (Tröjan e liite lång i ärmarna men hon växer i den. Och man kan vika upp ärmarna. Byxorna sitter perfekt eftersom det är resår nere)
Moffa hade med sig paket från tant Signe också. Hon fick kritor, puh-pennor och pennvässare. Och så fick hon ett par strumpor :) (Måste kolla sen om jag missade nåt där)

Sen fick hon sina andra paket av oss.
Först en armbandsklocka, sen en pippi-ryggsäck och sen en Barbie-garderob.

Sen städade jag lite och åt frukost och så hoppade jag i duschen.
Medan jag var i duschen kom barnens farmor och Viktoria och Viktor.
Av Viktor fick Alicia såndär man klistrar upp på väggen. En mätgrej med blomkruka och blommor. Jättefin :)
Av farmor fick hon en rosa tunika(?), 3 par Hello Kitty-sockor som e tjocka och mysiga. Och sen fick hon en spargris med Hello Kitty som man skulle måla.
Och sist men INTE minst en Hello Kitty-tårta!!
Medan dom var här kom Nathalie förbi snabbt med en present men hon smet fort iväg för att vänta på sin mamma.
Hon fick en väska med lite prylar i. Armband och halsband, lila :)

Sen så kom då Siv med Nathalie och Kevin.
Sen kom Frida och Alva med Mia och bebisen i magen (som är beräknad på måndag hihi och jag VET att de e en pojke).
(Farmor och gänget åkte strax efter det)
Av Frida och Alva fick Alicia en väska med smink.
Sen kom Anton med Anna-lena och av dom fick Alicia ett spel (tårtspelet).
Sen kom faster och Hannah en snabbis.
Av dom fick hon Hello Kitty-hårband, nyckelring och klämmor också med hello kitty.

Sen när alla dom åkt kom Sandra (Milena var hos hennes pappa) och av henne fick hon pärlor så hon kan göra halsband :)
Sandra var så gullig och hjälpte mig att städa undan kalaset. Och så lärde hon Sebbe att tjuta högt och glatt ;)

På kvällen innan läggdags kom Hjördis med blommor! Alicia älskar blommor så hon blev såklart superglad!
Och dagen efter (25/8) fick hon en fin ask med 200:- i. (Så nu har hon alltså 800:-)
Sen kom Kigi (också 25/8) och hälsade på och då fick Alicia 2 par strumpor, färgpennor med sudd, stämpelpennor, pennor som gör flera streck samtidigt, flera målarböcker. (Vet inte om jag glömt nåt).

Nu är gubben hemma (jobbar eftermiddag) så nu ska jag sova (Han börjar 6 imorgon eftersom de e lördag).

Skriver mer en annan dag. Nattinatti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0