2 AUGUSTI 2010

Sebastian kryper efter Alicia och ropar "Haija" just nu ;)

Samuel var söt imorse.
Han kom alldeles ledsen och förstörd till min säng och sa "Mamma, massa bilar, Rorri tappa, mig köpa, pappa arg!"
Fick fram tillslut att han var på affären och skulle köpa en Rorri-bil och det var massa massa bilar där. Han fick köpa Rorri och så tappade han den och den gick sönder och då blev pappa arg. Han hade alltså drömt!
Inte skulle pappa bli arg på riktigt för en sån sak.
Så jag sa att det var ju bra att det bara var bilen som pajjade och inte min Samuel för man kan köpa en ny bil. Haha då skulle han åka till stan NU och köpa en ny men jag sa att han får önska sig ;)

Sen tyckte Samuel att vi skulle ha fredagsmys och äta "appli" (Äpple) i sängen imorse. Trots att det är måndag haha.

Igår berättade Samuel ivrigt om PlastKungen. Och jag fattade inte alls vem den där PlastKungen var. Tillslut tog han fram en mugg med Askungen på och pekade och sa att DET är PlastKungen.. Så kan det gå ;)

Åh jag har glömt att berätta att Samuel faktiskt kan räkna till 10. Hörde häromdan "..7, 8, 9, 10.."
Han är inte ett dugg intresserad av att räkna och säga bokstäver när man försöker eller när man hör. Men när han sitter där själv och leker, ja då får man minsann höra allt han råkar kunna ;)

Nu går det verkligen framåt för både Samuel och Alicia med deras R. Sebbe kan också ;)
Samuel säger t ex pRRutt.

Och så måste jag berätta att Alicia går runt och sjunger heeela tiden.
Vet inte om jag berättat men häromdan (kanske i förrgår) var vi på coop och då började hon sjunga en sång som Daniel lärt henne när vi var och hälsade på.. Högt och tydligt :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0