15 AUGUSTI 2010

Här har vi fullt upp.
Gubben har jobbat nattvecka hela veckan. Sista skiftet nu inatt och jag har bara inte orkat sitta så mycket vid datorn.
Om 9 dagar har jag en 5åring här hemma! :o

Så nu måste jag berätta lite om framstegen här också.
10/8 var vi på dollar, brio och coop med Kigi. Jag och Sebbe alltså.
Sen när vi kom hem lärde han sig säga Kigi. Fast det lät mer "Kigigi".
Skitsött! Fast nu idag har han sagt Kigi.

13/8 räknade vi samuels tår.
Samuel räknade själv 5 på ena foten. Sen sa jag att vi skulle räkna andra foten och trodde han skulle räkna till 5. "6,7,8,9,10" sa han då..
Så ja, han kan räkna.. Visst har jag berättat om pusslandet tidigare?
Äh eftersom jag inte orkar titta tillbaka så skriver jag det en gång till ifall jag missat det så jag kommer ihåg till Samuels klippbok sen.
Samuel har inte varit särskilt intresserad av pussel tidigare. Han fick i födelsedagspresent när han fyllde 2 år ett "Bilar"-pussel som är som en klocka..
Den har varit försvunnen i förrådet sen dess och innan vi åkte på semester tog jag fram den. Han tittade på den och jag tog bort alla bitar och han la dit varenda bit på rätt plats direkt!
Ja sen behöver jag inte skriva mer om det just nu eftersom jag tror jag kommer ihåg vad jag ska skriva i klippboken.

Idag har Sebbe börjat gå!
Han har ställt sig upp heeela tiden idag och endast krypit när han kört bilar på golvet.
Iallafall så stod vi i hallen och han höll fast mig i benet. Sen släpper han taget och knallar iväg mot tvrummet!
Jag blev såå chockad. Visst har han kunnat gå länge men han har mesat så mycket och inte riktigt velat gå om han inte iallafall TROR att han inte kan ramla.
Och senare så höll jag en bil i handen och han kommer gåendes till mig och rycker bilen ur handen på mig. Står kvar där han stannade och jag tar en ny bil och han fortsätter gå dit jag satt mig och tar även den bilen av mig.
Ojoj nu kommer Samuel få det jobbigt ;)
Alicia också haha.
Men nu kan det väl ändå räknas till att han KAN gå?
Jag hann t o m filma lite nu på kvällen ;)
Eller ja, min assistent Alicia filmade :)
Hon e så himla hjälpsam och fin min prinsessa!
När hon fyller år ska jag hitta på nåt alldeles speciellt till henne (förrutom tårta, ballonger och presenter då).
Hon ska få en riktigt minnesvärd födelsedag! Hon fyller ju trots allt 5 år!
Jag har redan kommit på en bra idé och nu är moffa här och kan hjälpa mig ;)
Ja moffa kom ju i tisdags (eller det hade hunnit bli onsdag) och han bor hos oss :)
Ungarna tycker det är jätteroligt! Och jag med förstås. MIN morfar alltså :)

Igår var det flottkalas här.
Det var skoj.
Vi var visserligen inte på ön så länge.
Alicia åkte över med flotten med faster, Stefan och kusinerna och jag, Kigi och Samuel promenerade över bron.
Sebastian fick stanna hos mommo en stund.
Åh herregud vad rädd jag var att gå över. 2 plankor bred bro med tunt repräcke och en son som höll på att blåsa i sjön framför mig hållandes i handen. Han hade lite jobbigt att gå när det var större springor mellan brädorna men det gick bra och han var inte skraj alls. Jag var helt skakis i benen, yr i huvudet och illamående.
Ja tänk själv mitt ute på sjön på 2 brädor och det blåser haha.

Vi lät ungarna få ansiktsmålning och kikade där lite. Sen tog vi flotten över hem igen och gick in och åt choklad och drack cola.
Kigis bebis i magen behövde det så jag hjälpte till att äta för den med ;)
Ungarna festade loss på godis och chips.
Riktigt mysigt var det.
Och jo! Den första som ramlade av bron var Stefan (som mamma var med).
Tror de bara var 3 som hade ramlat i haha.
Otroligt nog :o

Vad skulle jag mer säga?
Äh kommer inte ihåg. Här kommer iaf en bild på barnen med ansiktsmålningarna.





och så måste storsebbe få komma med också. Fast det är inte från då..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0